Bestuur van de vereniging

De France-IX Association is een non-profitorganisatie die op 4 juni 2010 is geregistreerd onder nummer W751205285.

Het is georganiseerd zoals veel andere verenigingen in Frankrijk, met een Raad van Bestuur die voor 3 jaar wordt gekozen en met derden wordt verlengd.

• Kandidaten voor verkiezing in het bestuur kunnen al dan niet lid zijn.
  • Het bestuur organiseert zichzelf intern om zijn vertegenwoordigers te kiezen (voorzitter, penningmeester, secretaris, enz.).
  • De statuten van de Vereniging zijn beschikbaar hier.
  • Ze worden indien nodig gewijzigd na een stemming door de leden.

Hoe het werkt

Als vereniging zonder winstoogmerk volgens de Franse wet van 1901 heeft France-IX Association de plicht haar leden één keer per jaar samen te brengen om de afsluiting van de rekeningen en de vervanging van de leden van de Raad van Bestuur goed te keuren. Raad van bestuur.

De jaarlijkse algemene vergadering (AGM), die binnen 6 maanden na het einde van het boekjaar wordt gehouden, is een belangrijk evenement voor het hele ecosysteem van de France-IX Association. Naast een overzicht van de activiteiten en resultaten van het France-IX IXP over de afgelopen boekhoudperiode, zijn deze evenementen een gelegenheid om nieuwe ontwikkelingen aan te kondigen en om op een ontspannen manier van gedachten te wisselen tussen leden onderling en met vertegenwoordigers van de Raad van bestuur.

Stemmen is voorbehouden aan leden van de vereniging, maar algemene vergaderingen zijn open op uitnodiging en registratie voor het hele Franse peering ecosysteem: leden, klanten van France-IX Services SAS, partners en gasten.

Algemene vergaderingen worden over het algemeen als volgt gehouden:

• Inleidende opmerkingen
  • Presentatie van resultaten en activiteiten door de Raad van Bestuur
  • Presentatie van sponsors
  • Voorstellen van kandidaten voor de Raad van Bestuur
  • Stem
  • Stemuitslag.

Je kunt rekenen op de Raad van Bestuur om het netwerkinterconnectie-ecosysteem te ontwikkelen door middel van onderwijs, samenwerking en innovatie.